blog nie tempat aku nak berceloteh sorg2...ape2 ajew yg aku rasa nak tulis...HAHAH..boley follow kalaw nak...law tak nak pn aku peduli apa!..aku cte sal dry aku . law t'ase ppe THOUSANT apologize !hehehe..nak kenal lebey dekat lagi..boley add fesbuk aku yerp..:D

I made this widget at MyFlashFetish.com.



Pengikut

cAr|-cAr|

DoMo!omei...

DoMo!omei...
Special gift to you!♥ツ

Sabtu, 28 Mei 2011

Penjual Gadis Dikehendaki ?

salam bidang pengiklanan ni memang rata2 menggunakan bahasa inggeris. itu sebenarnya suatu tamparan kepada penggunaan bahasa malaysia yang menjadi bahasa utama negara kita. dalam kegairahan pihak tertentu menggalakkan penggunaan bahasa malaysia pada iklan mereka, mereka sebenarnya telah merosakkan bahasa itu sendiri. mau tidaknya, bahasa malaysia di tafsirkan secara terus daripada bahasa inggeris. ayat yang baik maksudnya, bila dah dialihbahasa tiba2 menjadi pelik dan biadap pulak.

ini adalah salah satu contoh. "sales girl wanted" setelah dialihbahasakan :-)

Tiada ulasan: